Spelers bij StarCasino moeten er rekening mee houden dat gokverslaving een zeer ernstig probleem kan zijn als ze er niet op tijd mee omgaan. Gokken moet worden gezien als een goed tijdverdrijf en niets meer. Spelers kunnen niet vertrouwen op online gokken om geld voor hun levensonderhoud veilig te stellen, want dat is hoe gokgerelateerde problemen zich voordoen.
Als een speler bij StarCasino gokproblemen ervaart, zoals continu inzetten op online casinospellen, moeten ze onmiddellijk contact opnemen met de Vereniging van Anonieme Spelers in Italië of het Centrum voor Behandeling van Pathologisch Gokken.
Zoals hierboven kort uitgelegd, zorgt StarCasino ervoor om samen te werken met de best mogelijke organisaties voor gokgerelateerde problemen. Al deze bedrijven zijn zeer succesvol in wat ze doen en ze zijn opgericht om elke speler te helpen die gokschade ervaart. Als een speler bij StarCasino problemen heeft met gokproblemen, moeten ze contact opnemen met de volgende bedrijven:
Als spelers ten slotte nog vragen hebben over gokverslaving en gokgerelateerde problemen, kunnen ze altijd via e-mail of telefoon contact opnemen met het ondersteuningsteam van StarCasino.
De stortingslimiettool bij StarCasino biedt spelers de mogelijkheid om te bepalen hoeveel ze elke week storten. Het is een uiterst belangrijk hulpmiddel en er zijn genoeg spelers die het gebruiken om hun gokactiviteiten te controleren.
Deze limiet is gebaseerd op het aantal geld dat spelers in een bepaalde periode zullen storten, en spelers zullen die limiet niet kunnen overschrijden.
Gokkers kunnen ervoor kiezen om een stortingslimiet in te stellen door in te loggen op hun account en te klikken op het gedeelte "Verantwoord gokken" waar ze "Stortingslimieten" moeten kiezen.
Ten slotte kunnen door spelers ingestelde stortingslimieten op elk moment worden gewijzigd, waarbij een wachttijd wordt toegepast wanneer een gokker probeert het bedrag te verhogen. Deze wachttijd is 7 dagen vanaf de datum van de nieuwe stortingslimiet. Integendeel, verlagingen van de stortingslimiet vinden onmiddellijk plaats.
Als spelers bang zijn dat ze verslaafd raken aan gokken, is het aan te raden om de zelfbeoordelingstest bij StarCasino te doen. Er zijn verschillende vragen die ze moeten beantwoorden en de resultaten zullen spelers helpen begrijpen wat hun online gokgewoonten zijn en of er een kans is dat er een gokgerelateerd probleem optreedt.
Vervolgens hebben spelers de kans om de instelling voor zelfuitsluiting bij StarCasino te gebruiken. Het kan heel gemakkelijk worden gedaan, omdat ze gewoon naar hun account en naar het gedeelte "Verantwoord spelen" moeten gaan, waarna ze op "Zelfuitsluiting" moeten klikken.
Vervolgens moeten ze een zelfuitsluitingsperiode selecteren die kan zijn:
Als de gokkers niet zeker weten welke periode ze moeten kiezen, kunnen ze altijd contact opnemen met het ondersteuningsteam van StarCasino. Zodra de zelfuitsluiting is voltooid, kunnen spelers alleen inloggen op hun account om het resterende geld op te nemen, maar ze kunnen geen spellen spelen of geld storten. Ten slotte kunnen spelers geen nieuwe accounts openen als hun oorspronkelijke account zelf was verbannen.
StarCasino werkt in Italië al jaren samen met de belangrijkste toezichthouder AAMS en diverse andere verenigingen die ervoor zorgen dat Responsible Gaming goed geregeld wordt. De samenwerking met deze bedrijven zorgt ervoor dat er ondersteuning wordt geboden aan spelers die gokgerelateerde problemen ervaren.
Op de StarCasino-site vinden spelers een sectie die volledig is gewijd aan advies over hoe ze verantwoord kunnen spelen. Een van de maatregelen die de exploitant neemt om ervoor te zorgen dat minderjarigen worden beschermd, is de betalingslimiet die eenvoudig via het spelersaccount kan worden gedaan. Zoals eerder vermeld, hebben spelers ook de kans om zelfuitsluitingslimieten in te stellen en kunnen ze geen nieuwe accounts registreren als ze voor deze functionaliteit kiezen.
Als het gaat om het beschermen van minderjarigen, is het noodzakelijk dat spelers geldige identiteitsdocumenten naar het e-mailadres sturen documenten@starcasino.it uiterlijk 30 dagen na de datum van registratie van een nieuw account. Zodra de vereiste documenten zijn beoordeeld en goedgekeurd door de exploitant, krijgen spelers de kans om van de spellen te genieten, evenals van alle andere aspecten van StarCasino.
Met StarCasino kunnen spelers ook de reality check-functie gebruiken. Ze kunnen dit doen door contact op te nemen met het ondersteuningsteam van de operator. Elke speler moet op de hoogte zijn van deze functie, omdat hij hierdoor zijn spelactiviteit een tijdje kan onderbreken.